CLAPS
Common Leading Advanced Planning System
Największym wyzwaniem, jest zarządzanie kosztami na właściwym etapie … czyli zanim powstaną ...
Oszczędności
Wdrożenie systemu CLAPS to nie tylko instalacja oprogramowania. To proces związany z przystosowaniem specyfiki działań firmy w zakresie realizacji wybranych usług. To właśnie dostosowania metodyki działań do modelu realizacji usług w systemie CLAPS uruchamia lawinę redukcji kosztów w wielu obszarach działalności operacyjnej firm. Istotne obszary redukcji kosztów, to przede wszystkim:
- redukcja bezpośrednich kosztów zatrudnienia
Tu najistotniejsze jest zastosowanie innowacyjnego modelu planowania czasu pracy w systemie CLAPS, który polega na nadzorowanym przez ten moduł organizowaniem zapotrzebowania. Każda zaplanowana godzina pracy jest weryfikowana z danymi kontraktu z klientem.
Mechanizm ten umożliwia zmiany w następujących obszarach:
- całkowita redukcja przeszacowania lub niedoszacowania grafików względem zapotrzebowania klienta
- całkowita redukcja niedoszacowania umów etatowych, co skutkuje całkowitą redukacją niekorzystnego składnika: wyrównanie do płacy minimalnej
- pełna kontrola nad stosowaniem nadgodzin, a w ustalonych przypadkach całkowita ich eliminacja
- pełna kontrola nad kosztami godzin nocnych, wynikająca z zapanowania nad umowami etatowymi oraz cywilnoopawnymi u osób wykonujących pracę na obiekcie
- pełna kontrola nad wykorzystaniem limitów urlopowych, dzięki temu machanizmowy koordynator w łatwy sposób może zapobiec przekroczeniu dostępnych limitów urlopowych oraz równomiernie rozplanowywać urlopy tak, aby na koniec roku nie kumulowały się one w sposób niekontrolowany.
- pełna kontrola nad zastosowanymi premiami/nagrodami czy karami, co eliminuje przypadkowe lub niekoltrolowane udzielanie dodatkowych nagród, które zmniejszałyby rentowność poszczególnych obiektów.
Już tylko kilka wymienionych powyżej mechanizmów zarządzania czasem pracy powoduje wymierne oszczędności, które potrafią sięgać 5% a nawet 7% bepośrednich kosztów zatrudnienia.
-
zwiększenie potencjału osób zarządzających obiektami - koordynatorów wynikające z dostępu do informacji w zupełnie innym wymiarze. Dostępne informacje są pełne i czytelne. Czas zaplanowania grafiku zajmuje kilka minut, przez co więcej czasu pozostaje na kontakty z klientami.
Choć oszczędność z tego wynikająca widoczna jest "gołym okiem", powoduje jeszcze znaczne zaciśnięcie relacji opiekun - klient, co ma swoją cenę!
-
wymierne zwiększenie potencjału działu kadr i działu finansowego, co wynika z faktu, iż sporządzenie wynagrodzeń realizowane jest z danych, które system CLAPS eksportuje do programu płacowego. Nie ma już koniecznośc ręcznego wprowadzania tych danych. Zakres eksportu obejmuje:
- etaty - plan pracy
- etaty - realizacja planu pracy
- etaty - absencje
- etaty - kary/nagrody
- umowy cywilnoprawne - wartość
- umowy cywilnoprawne - kary/nagrody
Łatwo oszacować odzyskany czas pracy wyznaczając iloczyn kosztu roboczogodziny pracy administracji i ilości odzyskanych godzin. Oszczędność pojawia się miesiąc w miesiąc!